trabul1a.gif (3050 bytes)  I MARXA POPULAR (1984)
linverd.gif (508 bytes)

Aprofitant la campanya "Cardona neta i bonica", el Centre Excursionista va organitzar un recorregut pels voltantas de la vila de Cardona; des del qual es poden observar belles vistes i paisatges de Cardona i del seu entorn.

logo.gif (3472 bytes)

L'objectiu, és fer esport, en contacte íntim amb la natura i cultura, al mateix temps coneixent els vestigis històrics de les rodalies del poble.

ITINERARI

RECORREGUT: LA FIRA, TRESSERRES, ELS COLLETS, SANT SALVADOR I EL PORXO DE L'ERUGA.

La marxa comença  a la Plaça de la Fira, en direcció a la mina de potassa, vorejant la mina per l'esquerra, pujarem fins el polvorí (la muntanya que rodeja la antiga mina de sal), un cop allà travessarem el camp fins  a arribar al cami de Tresserres; tot seguint el trajecte que ens conduirà fins a la carretera de Manresa, des d'on podrem contemplar la façana sud del poble.

Travessarem la carretera a l'alçada de l'estació de servei, deixem l'estació a la dreta i seguim per una pista fins a la vora del riu, travessem el riu mitjançant una palanca i seguint el corriol fent ziga-zaga arribarem a la masia de Pinell, la deixarem a la dreta i continuarem el camí fins a Cal Cabreta, travessarem el torrent de l'Espinalt per anar a buscar l'antic camí del Remei fins arribar  a la Font del Cisteller, allà ens desviarem cap a l'esquerra i pujarem cap els Collets; seguirem la carretera tot baixant fins a les Quatre Creus, travessarem el pont, amb direcció a Sant Salvador tot passant per Cal Sarró i la Torre del Bofill; seguirem en direcció a la central elèctrica de la Llum fins arribar a la font de Guitart. Pujarem fins a la caseta, travessarem el camí i el torrent de Coma i tot passant per la font del Notari , la Mare de la font arribarem de dret a l'escorxador municipal.