bolamov.gif (1923 bytes) X MARXA POPULAR (1993)
rallablava.GIF (1211 bytes)

RECORREGUT: Plaça de la Fira, els Pous, Seuba, Fontelles del Mas, Divins, Vilaseca, cal Ratera, Guals, el Guix, cal Parenostre i la Torre de Meer.

logo.10.m10.gif (3462 bytes)

ITINERARI

Sortirem de la Plaça de la Fira, tot baixant per les escales de cargol, passarem pel camp de futbol, en direcció esquerra i seguint l'antic camí ral de Barcelona, que davalla cap a la vall Salina . Un cop a baix, seguirem un camí que ens conduiex fins a un petit coll que ens permet passar cap el fons de la vall Salina. Aquí ens trobarem envoltats de les dues escombreres de residus salins, seguirem a la dreta en direcció a l'escombrera, quan hi arribem pujarem per un caminet que s'enfila per salvar la fonadalada. En aquest punt del camí, ja podrem veure un important aflorament de sals.

Tot seguit, empendrem camí per una baixada, que ens conduirà a una esplanada argilosa, just als peus de la Muntanya. Deixant la Muntanya a la dreta, travessarem un petit rierol d'aigua salada; pujarem uns metres, i, tot seguit, girarem a l'esquerra i ens endinsarem per un bosquet de pins. Continuarem pel darrera d'una cresta argilosa, tot seguint una rasa, per després pujar a la dreta i caranejar la muntanya. Això ens permetrà veure la Bòfia Gran de Sal Roja.

Deixarem la carena i travessarem un camp que hi ha a l'esquerra per agafar un corriol (el camí dels Ètics) que tot pujant ens conduirà fins a la Torre del Seuba. Un cop aquí, seguirem per una pista que hi ha a la dreta i tot passant per Boldegura, Santa Cecilía i cal Dimoni, arribarem a  l'antiga Capella de Sant Martí de Fontelles.Seguint el torrent de Divins  tot baixant fins arribar a la masia que anomenem amb el mateix nom, continuarem el recorregut fins arribar a cal Ratera, una masia mig enrunada. Seguirem recte, tot passant pel Virones, fins arribar a Guals. Deixarem la casa de la Llordella a l'esquerra i sortirem a  un trencall, que ens portarà al Guix.

Des del Guix agafarem la carretera que va al Mujal i trencarem a la dreta per cal Parenostre. Travessarem tot Planès i, tot passant per la Torre del Pep, sortirem a la carretera del Miracle, davant de la Torre de Meer. Només resterà baixar a Cardona per les Colònies dels Arquers i la Pietat.