bolallum.gif (1653 bytes)   IV MARXA POPULAR (1987)
WB01433_.gif (10970 bytes)

RECORREGUT: Plaça de la Fira, Torre de Meer, Sant Quintí, Bergús, Font del Rèvol i Garrigó.
logo.4.m4.gif (6178 bytes)

ITINERARI

Sortim de la Fira pel Portalet i passem per l'avinguda de Pau Casals fins a la antiga fàbrica d'embotits, des d'on pujarem pel camí de terra fins a la Torre de Meer.

Des d'aquí anirem cap a Bergús, i per tal d'evitar l'asfalt, aprofitarem al màxim els petits camins paral·lels a la carretera. Agafarem la primera drecera al km. 2 cap a cal Gispets, de manera que ens estalviarem tots els revolts que hi ha sobre les Colònies Arquers. Sortirem al començament de la colzada Freda, i travessant la carretera, agafarem un caminet sobre un marge. Un cop arribarem el trencall de la torre del Llauner, ens veurem obligats a seguir uns 200 metres la carretera asfaltada fins al magatzem del Butà del Cardener. Aquí a la dreta, tornarem a trobar el camí vell de Cervera que segueix paral·lel a la carretera fins a cal Torrades, ara, el camí s'enfila entre les ginestes i del bosc cap la carena de la serra de Palà de Coma, on trobarem un dels pocs trams que resten de l'anomenat camí de Sant Quintí, actualment malmès per les excavadores.

En el punt més alt d'aquesta serra, conegut com el Boixader, hi ha un vèrtex geodèsic. Abans d'arribar-hi , ens desviarem cap la dreta per un camí que baixa cap a cal Rampinya i Bergús
Tot seguit, agafarem el camí que puja cap a l'Ambràs i la serra del mateix nom. Aquets és un punt força interessant per l'àmplia panoràmica que ofereix de la serralada del pre-Pirineu i curiosament, si el dia es clar, veurem clarament el castell de Cardona, el de Solsona i el Santuari de Pinós.
Seguirem per la carena del Serrat del Rovelló; arribarem a un gran coll, on hi trobarem una cruïlla de camíns, seguirem uns metres per la carena i trencarem cap a l'esquerra. Davallarem pel mig del bosc per un marcat corriol i després per una antiga pista on trobarem un magnífic exemplar de pi blanc de més de 15 metres d'alçada. Un cop arribem la rasa trobarem la coneguda Font del Revol. Seguirem el camí fins arribar a la carretera de Solsona, que travessarem per anar cap el pont de Buida-sacs, sobre el Cardener. A partir d'aquí seguirem per la solana, vorejant el riu, pel marge esquerre fins a Garrigó, tot passant pel Camp dels Capellans. Deixarem el riu per seguir el camí que tot passant per la vora del canal, ens durà a la central de la Llum. Travessarem el camí de Sant Salvador per anar cap a la Font de Foltats, i des d'aquí, seguirem el mateix recorregut de la II Marxa fins arribar a Cardona.