xbj27.gif (2577 bytes)V MARXA POPULAR (1988)
rallablava.GIF (1211 bytes)

RECORREGUT:Plaça de la  Fira, el Remei, Segalers,Sorba, Sant Salvador i el Paperer

logo5.m5.gif (4564 bytes)

ITINERARI

Sortim de Cardona cap el pont de Sant Joan baixant pel Pare Etern i per la torre del Botxí, per sortir al camí que va cap a ca la Maria. Un cop haguem travessat el pont ens desviarem cap a la dreta pel camí vell del Remei. Passem per cal Blanquet, ca l'aiguader i la torre del Castellet i a uns 200 metres arribarem a una cruïlla de camins on deixarem la baixada a la dreta per agafar el camí que s'enfila cap a l'esquerra. Deixant enrera la Font del Cisteller, continuarem fins a l'Ermita del Remei. Pendrem el camí vell de l'esquerra que s'enfila pel mig del bosc tot seguint la rasa per la dreta.Travessarem la carretera de Berga i pujarem el camí que ens condueix a l'altre cantó de la costa de Segalers, indret on podrem gaudir d'una insòlita vista de l'Aigua d'Ora, Sorba i l'Ermita de Sant Miquel.

A partir d'aquí entrarem a la vall de l'Aigua d'Ora. Baixarem per una rasa seguint un corriol amb vegetació molt densa que ens durà a la riera de Gargallà, i tot passant pel toll de la Quimassa arribarem a l'Aigua d'Ora, prop del molí Nou. Continuarem per la vessant esquerre del riu, fins a arribar a Sorba; travessarem el pont i la carretera fins arribar a l'Ermita de Sant Miquel. Al capdamunt d'aquest turó i al costat de l'ermita podem veure-hi els vestigis d'un antic poblat ibèric, que va ser excavat per mossèn Serra i Vilaró.

Seguidament baixarem pel mig del bosc en direcció sud, travessarem la carretera que va a cal Sala de Llobets, i deixant a la dreta cal Seuba, trobarem un camí que passa per entre camps i boscos, el qual ens conduirà al capdamunt del serrat.

Baixarem tot seguint l'antic camí de cal Costa i seguirem per la carretera de Sorba, deixant el pont de Sant Salvador a l'esquerra, s'arriba a la cruïlla dels camins de Garrigó i la Llum, on agafarem un petit corriol que, entremig dels horts i passant per la font de Flotats, anirà a retrobar l'Aigua d'Ora. L'haurem de travessar mitjançant una palanca de fusta.

Seguirem el camí que va  a la Creu Vermella, i uns 100 metres abans d'arribar-hi trencarem a la dreta. Passant per entre els horts arribarem al canal del Paperer. Anirem seguint el canal pel seu marge esquerra fins a la fàbrica; tot seguit travessarem el riu per la palanca del Paperer. Un cop a la carretera de Solsona, l'haurem de creuar tenint en compte el trànsit rodat. Seguirem uns 25 metres en direcció a Solsona i ens enfilarem per un caminet que durant molt de temps havia estat emprat com a nexe d'unió entre el poble i les hortes.

Després d'una forta pujada, amb una bona vista del pla de les Hortes, enfilarem el camí que va al Portal de Graells. Abans d'arribar-ho, agafarem el camí que ens queda a la dreta i que puja per la Torre del Botxí fins al carrer Nou.