bolallum.gif (1653 bytes)  VI MARXA POPULAR (1989)
rallaclors.gif (6261 bytes)

RECORREGUT:Plaça dela Fira, Muntanya de Sal, Lourdes, Vilonès, cal Parenostre i les Colònies Arquers.
logo6.2.gif (9147 bytes)

ITINERARI

Sortirem de la Fira, tot baixant per les escales de cargol cap a la carretera de la mina. Passant pel camp de futbol, haurem de seguir per un caminet que hi ha a l'esquerra i que davalla cap a la vall Salina.Un cop a baix seguirem el camí que ens condueix fins a un petit coll que ens permet passar cap al fons de la vall Salina.Seguirem en direcció a l'escombrera de la dreta. Hi anirem per un terreny molt accidentat, sobretot pel gran nombre de petites bòfies. Quan arribarem al peu de l'escombrera, pujarem per un petit caminet que s'enfila per salvar la fondalada i que segueix pel bosc tot travessant una forta depressió, és a la sortida d'aquesta depressió quan ja podem gaudir del meravellós espectacle que ens ofereix la Muntanya de Sal vista de lluny.

Ara baixarem per un caminet que passant per entre els matolls condueix a l'esplanada argilosa que hi ha just als peus de la Muntanya. Deixant la muntanya a la dreta, travessarem un petit rierol d'aigua salada. Pujarem uns metres i, tot seguit, girarem a l'esquerra i ens endinsarem en un bosquet de pins; tot pujant, podrem gaudir d'una esplèndida vista de la Muntanya de Sal i del Forat Micó.

Continuarem, primer per darrera d'aquesta cresta argilosa tot seguint una rasa, deixarem la carena,  travessarem un camp i seguirem un corriol fins arribar a la Torre del Seuba.  Un cop aquí seguirem per una pista que hi ha a la dreta fins arribar a la carretera de Lourdes tot passant per Bolsegura. De darrera de l'ermita surt un camí que, passsant per les runes de cal Migsenyor, davalla fins al torrent de Davins. Creurem el torrent i pujarem fins a la Lloreda, on ens desviarem cap la dreta en direcció a Guals, fins arribar a la carretera que s'en va a Salo, anirem sempre en direcció a llevant en direcció a Cardona, tot passant per camins forestals i petits corriols. Deixarem la casa de la Lloreda a l'esquerra i sortirem a la carretera que ve del Mujal fins que trobarem un trencall a la dreta que ens portarà al Guix.

Des d'aquí, agafarem la carretera que va al Mujal i trencarem a la dreta per cal Parenostre. Travessarem tot Planès, i tot passant per la Torre del Pep, sortirem a la carretera del Miracle. Només ens restarà baixar a Cardona per les colònies dels Arquers i la Pietat.